-18 % Determinanty rentowności firm działających w sektorze n...
-12 % Rachunek kosztów w zarządzaniu organizacjami
-24 % Nowe ujęcie rachunku dźwigni ekonomicznych
-24 % Teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania finansami...
-18 % Polska i Hiszpania na ścieżce konwergencji
-12 % Analiza finansowa przedsiębiorstwa
-24 % Finanse z arkuszem kalkulacyjnym
-20 % Przychody i koszty w finansach Ważne zmiany od 1 styczn...
-24 % Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych
Książki i ebooki Analiza rentowności
Analiza rentowności jest miernikiem służącym do określenia opłacalności przedsiębiorstwa, badanej w określonym czasie. Pozwala ona przede wszystkim weryfikować kondycję finansową firmy oraz efektywność realizowanych przez nią działań. Tym samym analiza rentowności w ogólnym pojęciu obejmuje swoim zakresem relacje pomiędzy ponoszonymi przez przedsiębiorstwo kosztami a uzyskanymi przychodami. Do przeprowadzenia analizy rentowności wykorzystuje się wskaźniki rentowności, które można określić także jako stopę zwrotu zainwestowanego kapitału.
Analiza wskaźnikowa rentowności
W skład analizy wskaźnikowej rentowności wchodzi przede wszystkim:
- ROA, czyli wskaźnik rentowności aktywów
- ROE, czyli wskaźnik rentowności kapitałów własnych przedsiębiorstwa
- ROS, czyli wskaźnik rentowności sprzedaży<...
Analiza rentowności jest miernikiem służącym do określenia opłacalności przedsiębiorstwa, badanej w określonym czasie. Pozwala ona przede wszystkim weryfikować kondycję finansową firmy oraz efektywność realizowanych przez nią działań. Tym samym analiza rentowności w ogólnym pojęciu obejmuje swoim zakresem relacje pomiędzy ponoszonymi przez przedsiębiorstwo kosztami a uzyskanymi przychodami. Do przeprowadzenia analizy rentowności wykorzystuje się wskaźniki rentowności, które można określić także jako stopę zwrotu zainwestowanego kapitału.
Analiza wskaźnikowa rentowności
W skład analizy wskaźnikowej rentowności wchodzi przede wszystkim:
- ROA, czyli wskaźnik rentowności aktywów
- ROE, czyli wskaźnik rentowności kapitałów własnych przedsiębiorstwa
- ROS, czyli wskaźnik rentowności sprzedaży
Nie są to oczywiście wszystkie wskaźniki wykorzystywane do analizy rentowności przedsiębiorstwa, jednak zaliczyć można je do trzech najważniejszych obszarów badawczych. Analiza rentowności jest jednak bardzo obszernym zagadnieniem, które warto zgłębiać poprzez branżowe publikacje z zakresu ekonomii, finansów i biznesu.
Sprawdź także:
Szukaj produktów wg: Zawody, Rodzaje, Serie, Wydawnictwa, Autorzy, Segmenty
Artykuły prawne: Art. 92 kp, Art. 188 kp, Art. 52 kp, Art. 155 kk, Art. 36 kp, Art. 30 kp, Art. 233 kk, Art. 207 kk
Kodeksy: Kodeks Karny (KK), Kodeks Cywilny (KC), Kodeks Postępowania Administracyjnego (KPA), Kodeks Postępowania Karnego (KPK), Kodeks Pracy (KP), Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy, Kodeks Spółek Handlowych
Inne: PIT Ordynacja podatkowa, VAT CIT, Ochrona danych osobowych, Spadki Wzory umów i pism, Zmiany w prawie karnym, Zmiany w prawie administracyjnym, Zmiany w prawie cywilnym