Prawnokarna ochrona przed nieuczciwą konkurencją w usta...
Publikacja jest pierwszym od wielu lat tak obszernym opracowaniem problematyki prawnokarnej ochrony przed nieuczciwą konkurencją. Zawiera bogate omówienie wielu spornych problemów o istotnym znaczeniu dla praktyki z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa i piśmiennictwa.
-24 % Marketing
-20 % Koncentracja w formie wspólnego przedsiębiorstwa a ryzy...
-20 % Wyzwania dla ochrony konkurencji i regulacji rynku. Ksi...
-20 % Prawo gospodarcze publiczne
-18 % Zarządzanie wiedzą a przewaga konkurencyjna przedsiębio...
-20 % Prawo gospodarcze i spółek
-24 % Logistyka międzynarodowa
-12 % Ekonomika przedsiębiorstw
Kluby i organizacje sportowe w prawie polskim na tle ro...
Publikacja zawiera nie tylko rozważania systemowe, lecz także analizę rozwiązań instytucjonalnych i prawnych dotyczących klubów i organizacji sportowych i jest jedynym tak kompleksowym opracowaniem tej tematyki w polskiej doktrynie prawa.
Standardy rzetelności postępowania w sprawach z zakresu...
Publikacja w syntetyczny i przystępny sposób omawia sporne zagadnienia dotyczące stosowania standardów prawnokarnych w sprawach o ochronę konkurencji i konsumentów.
-20 % Zmowy przetargowe w prawie ochrony konkurencji i prawie...
-18 % Podstawy marketingu Podręcznik
Prawo konkurencji. 25 lat
Zbiór referatów wygłoszonych w dniach 13-15 kwietnia 2015 r. w trakcie Pierwszego Polskiego Kongresu Prawa Konkurencji zatytułowanego "25 lat transformacji. 25 lat prawa konkurencji w Polsce".
Regulacja finansowania usług publicznych w Europie
Jak wykreować sukces uczelni
Obowiązek zawarcia umowy o połączeniu sieci telekomunik...
-20 % Kontrola rynków oligopolistycznych w prawie konkurencji
Dyskrecjonalność w prawie antymonopolowym
-20 % Aktualne wyzwania prawa własności intelektualnej i praw...
Tax Aspects of Research and Development within the Euro...
Czarna lista nieuczciwych praktyk handlowych a granice...
Handel równoległy produktami leczniczymi w prawie unijn...
Krajowy parlament jako regulator sektorów sieciowych
Regulacyjne i cywilnoprawne aspekty roamingu międzynaro...
Leniency. Program łagodzenia kar pieniężnych w polskim...
Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie Unii Europejskie...
Prawo do obrony w unijnych postępowaniach antymonopolow...
Pozew grupowy jako instrument prywatnoprawnej ochrony i...
Postępowanie przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji...
-18 % Alianse marketingowe
Pomoc państwa dla przedsiębiorstw energetycznych w praw...
Prawo konkurencji a regulacja sektorowa
Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elek...
Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji
Stosowanie prawa Unii Europejskiej przez sądy. Tom I
Implementacja dyrektyw telekomunikacyjnych
Książki i ebooki Konkurencja
Konkurencja to proces, w którym uczestnicy rynku konkurują ze sobą w zawieraniu transakcji rynkowych przedstawiając korzystniejsze od innych podmiotów oferty rynkowe. Ma na celu osiągnięcie jak największych korzyści przez dany podmiot.
Do kryteriów konkurencji możemy zaliczyć cenę, jakość czy formę płatności.
Funkcja regulacyjna
Konkurencja reguluje funkcjonowanie gospodarki kapitalistycznej na trzy sposoby. Należą do nich:
- regulacja wymiany dóbr. Dostawcy i nabywcy poprzez konkurowanie między sobą, uzyskują porozumienie co do wysokości cen i wielkości transakcji. W ten sposób gospodarka dąży do osiągnięcia stanu równowagi, ponieważ wielkość popytu równa się wielkości podaży.
- regulacja alokacji czynników produkcyjnych.
- regulacja dystrybucji dochodów.
Cechy charakterystyczne
Zakres i...
Konkurencja to proces, w którym uczestnicy rynku konkurują ze sobą w zawieraniu transakcji rynkowych przedstawiając korzystniejsze od innych podmiotów oferty rynkowe. Ma na celu osiągnięcie jak największych korzyści przez dany podmiot.
Do kryteriów konkurencji możemy zaliczyć cenę, jakość czy formę płatności.
Funkcja regulacyjna
Konkurencja reguluje funkcjonowanie gospodarki kapitalistycznej na trzy sposoby. Należą do nich:
- regulacja wymiany dóbr. Dostawcy i nabywcy poprzez konkurowanie między sobą, uzyskują porozumienie co do wysokości cen i wielkości transakcji. W ten sposób gospodarka dąży do osiągnięcia stanu równowagi, ponieważ wielkość popytu równa się wielkości podaży.
- regulacja alokacji czynników produkcyjnych.
- regulacja dystrybucji dochodów.
Cechy charakterystyczne
Zakres i siła mechanizmu konkurencji zależy przede wszystkim od możliwości wejścia na rynek, która jest determinowana przez regulacje prawne oraz licencje lub koncesje.
Zalety konkurencji
- wzrost liczby wynalazków
- postęp w handlu zagranicznym
- obniżkę cen
- wzrost ilości towarów na rynku
- wzrost poziomu konsumpcji
- wzrost jakości wytwarzanych dóbr.
Negatywne skutki konkurencji
- produkcja szkodliwych towarów i usług
- brak sprawiedliwego podziału dochodów
- umożliwia wykorzystanie niewiedzy klientów
- powoduje wzrost kosztów przetwarzania i wyszukiwania informacji.
Sprawdź także:
Szukaj produktów wg: Zawody, Rodzaje, Serie, Wydawnictwa, Autorzy, Segmenty
Artykuły prawne: Art. 92 kp, Art. 188 kp, Art. 52 kp, Art. 155 kk, Art. 36 kp, Art. 30 kp, Art. 233 kk, Art. 207 kk
Kodeksy: Kodeks Karny (KK), Kodeks Cywilny (KC), Kodeks Postępowania Administracyjnego (KPA), Kodeks Postępowania Karnego (KPK), Kodeks Pracy (KP), Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy, Kodeks Spółek Handlowych
Inne: PIT Ordynacja podatkowa, VAT CIT, Ochrona danych osobowych, Spadki Wzory umów i pism, Zmiany w prawie karnym, Zmiany w prawie administracyjnym, Zmiany w prawie cywilnym