Facebook
Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa - definicja

Książki, ebooki i publikacje: Zorganizowana część przedsiębiorstwa - definicja
Sortuj:
Sposób wyświetlania
Promocja!

-12 % Przejmowanie przedsiębiorstw zorganizowanych części prz...

Krzysztof Czerkas
Transakcje fuzji i przejęć przedsiębiorstw (M&A) oraz zakupów (przejęć) nieruchomości są integralnym elementem gospodarki rynkowej. Transakcje te są też coraz częstsze w Polsce. W warunkach polskich związane są one także...
Cena regularna: 178,50 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 178,50 zł
Cena regularna: 178,50 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 178,50 zł
Już od: 157,08 zł
Więcej
ODDK Rok publikacji: 2018

Książki i ebooki Zorganizowana część przedsiębiorstwa - definicja

Zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowi zestaw składników majątkowych zarówno materialnych jak i niematerialnych charakterystycznych dla danego podmiotu gospodarczego, które są:

  • wyodrębnione organizacyjnie i finansowo;
  • przeznaczone do realizacji określonych zadań;
  • zdolne do funkcjonowania niezależnie i samodzielnie;
  • podzielone na aktywa materialne i niematerialne.

Wyodrębnienie organizacyjne i finansowe musi istnieć już istnieć już w ramach istniejącego przedsiębiorstwa.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa – na czym polega?

Zorganizowana część przedsiębiorstwa wykorzystywana jest w ramach:

  • uruchamiania nowych firm,
  • wyodrębnienia nowego podmiotu do realizacji wydzielonego projektu,
  • przekształcenia firmy jednoosobowej w spółkę,
  • dokapitalizowa...

Zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowi zestaw składników majątkowych zarówno materialnych jak i niematerialnych charakterystycznych dla danego podmiotu gospodarczego, które są:

  • wyodrębnione organizacyjnie i finansowo;
  • przeznaczone do realizacji określonych zadań;
  • zdolne do funkcjonowania niezależnie i samodzielnie;
  • podzielone na aktywa materialne i niematerialne.

Wyodrębnienie organizacyjne i finansowe musi istnieć już istnieć już w ramach istniejącego przedsiębiorstwa.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa – na czym polega?

Zorganizowana część przedsiębiorstwa wykorzystywana jest w ramach:

  • uruchamiania nowych firm,
  • wyodrębnienia nowego podmiotu do realizacji wydzielonego projektu,
  • przekształcenia firmy jednoosobowej w spółkę,
  • dokapitalizowania spółek,
  • uporządkowywania grup kapitałowych.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa – zalety

Korzyści podatkowe oraz brak podatku VAT i CIT to główne korzyści zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Zaletą jest także niewysoki poziom skomplikowania procesu wyodrębnienia ZCP i przeprowadzenia podniesienia kapitału spółki.

Przeprowadzenie połączenia (fuzji) dwóch podmiotów może odbyć się także dzięki wykorzystaniu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Rozwiń Zwiń
Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę