-20 % Kodeks cywilny. Komentarz. Tom I. Część ogólna. Cz. 1 i...
Publikacja jest klasycznym komentarzem kontynuującym bogate, sięgające okresu międzywojennego tradycje polskiej myśli prawniczej. Jest także praktycznym przewodnikiem po tekście Kodeksu cywilnego, w sposób unikatowy łączącym dorobek nauki z doświadczeniami praktyki sądowej.
-20 % Prawa konsumenta. Komentarz
Kompleksowa analiza przepisów ustawy o prawach konsumenta z uwzględnieniem powiązanych z nimi regulacji kodeksu cywilnego i innych aktów prawnych.
-20 % Prawo i postępowanie upadłościowe osób fizycznych niepr...
Pełny opis postępowań przewidzianych dla niewypłacalnej osoby fizycznej, która nie prowadzi działalności gospodarczej.
-20 % Upadłość konsumencka. Komentarz
Publikacja przybliża przepisy regulujące postępowanie upadłościowe konsumenta, czyli osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej.
-12 % Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży...
-20 % Prawa konsumenta w teorii i praktyce
-24 % Marketing Automation Revolution
-24 % Jakościowe metody badań marketingowych
-12 % Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych prze...
-12 % Cywilnoprawne środki ochrony pacjenta jako konsumenta
-20 % Prawo konsumenta
-20 % Prawne aspekty jakości towarów
-20 % Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym...
-20 % Sprawy o ochronę indywidualnych interesów konsumentów w...
Książki i ebooki Konsument - definicja
Zgodnie z prawem polskim za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego, w związku z czym jego interesy powinny być chronione w szerszej mierze niż przedsiębiorcy.
Definicja kodeksowa
Konsumentem nie może być osoba prawna ani jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, np. kupująca meble do biura również nie jest konsumentem.
Prawa konsumenta
Konsumenci jako słabsi uczestnicy rynku posiadający mniej...
Zgodnie z prawem polskim za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego, w związku z czym jego interesy powinny być chronione w szerszej mierze niż przedsiębiorcy.
Definicja kodeksowa
Konsumentem nie może być osoba prawna ani jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, np. kupująca meble do biura również nie jest konsumentem.
Prawa konsumenta
Konsumenci jako słabsi uczestnicy rynku posiadający mniejszą wiedzę, są zależni od producentów dostarczających towary. Mogą być narażeni na stosowanie nieuczciwych praktyk stosowanych przez przedsiębiorców, które mają wpływ na podejmowanie przez konsumentów decyzji sprzecznych z ich interesami. Przykładem może być dostarczanie towarów niższej jakości czy stosowanie reklam wprowadzających w błąd.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest instytucją stojącą na straży praw konsumenta. Zajmuje się on ochroną zbiorowych interesów konsumentów poprzez przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym.
Sprawdź także:
Szukaj produktów wg: Zawody, Rodzaje, Serie, Wydawnictwa, Autorzy, Segmenty
Artykuły prawne: Art. 92 kp, Art. 188 kp, Art. 52 kp, Art. 155 kk, Art. 36 kp, Art. 30 kp, Art. 233 kk, Art. 207 kk
Kodeksy: Kodeks Karny (KK), Kodeks Cywilny (KC), Kodeks Postępowania Administracyjnego (KPA), Kodeks Postępowania Karnego (KPK), Kodeks Pracy (KP), Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy, Kodeks Spółek Handlowych
Inne: PIT Ordynacja podatkowa, VAT CIT, Ochrona danych osobowych, Spadki Wzory umów i pism, Zmiany w prawie karnym, Zmiany w prawie administracyjnym, Zmiany w prawie cywilnym