Treść książki obejmuje m.in. założenia teoretyczne tutoringu oraz opis procesu stawania się tutorem.
Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków
Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków
Opis publikacji
Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania.
Treść książki obejmuje:
- założenia teoretyczne tutoringu,
- opis procesu stawania się tutorem,
- wdrażanie i finansowanie programów tutoringowych,
- funkcjonowanie tutoringu w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych,
- studia przypadków – opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach,
- wywiady z praktykami tutoringu.
Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikl...
Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania.
Treść książki obejmuje:
- założenia teoretyczne tutoringu,
- opis procesu stawania się tutorem,
- wdrażanie i finansowanie programów tutoringowych,
- funkcjonowanie tutoringu w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych,
- studia przypadków – opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach,
- wywiady z praktykami tutoringu.
Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania.
Adresaci:
Publikacja stanowi bogate źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej stosowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym."
Książka ta jest niezwykle ważną i potrzebną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Przygotowane przez wybitnych znawców problematyki kompendium wiedzy na temat tutoringu stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich pragnących poznać najważniejsze trendy współczesnej edukacji.
Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska
Politechnika Warszawska
Pierwsza część niniejszej pracy zawiera świetne kompendium wiedzy na temat tutoringu. Autorzy wskazują na badania i projekty dotyczące zastosowania tej metody. Jednak szczególnie interesujące jest ukazanie przypadków praktycznego i – co najważniejsze – udanego zastosowania tego podejścia. Otrzymujemy zbiór inspirujących relacji z procesu wdrażania metody tutoringu do pracy szkoły, uniwersytetu oraz organizacji pozarządowych, możemy także przeanalizować wywiady z uczestnikami projektów tutoringowych.
Dr Stanisław Kowal
kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie