Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły.
Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?
Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?
Opis publikacji
Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły. Poruszają tematy zarówno gorące i aktualne, jak i trudne oraz niewygodne. Szukają odpowiedzi między innymi na takie pytania: Kto z kim prowadzi wojnę? Gdzie? O co? Za pomocą czego? Z jakim skutkiem?
Teksty zaprezentowane w pracy podzielono na cztery części - przedpole, strategie, taktyki, manewry - oraz uporządkowano od tych najbardziej ogólnych lub dotyczących nadrzędnych zagadnień, jak np. polityka oświatowa, do bardzo konkretnych ilustracji pokazujących pewne wycinki szkolnej codzienności.
W opracowaniu przedstawiono także m.in. takie zagadnienia jak:
- ocenianie zachowania uczniów,
- program "Cyfrowa szkoła",
- wpływ polityki na edukację,
- trudności w prowadzeniu badań w szkole.
Adresaci:
- Publikacja przeznaczona...
Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły. Poruszają tematy zarówno gorące i aktualne, jak i trudne oraz niewygodne. Szukają odpowiedzi między innymi na takie pytania: Kto z kim prowadzi wojnę? Gdzie? O co? Za pomocą czego? Z jakim skutkiem?
Teksty zaprezentowane w pracy podzielono na cztery części - przedpole, strategie, taktyki, manewry - oraz uporządkowano od tych najbardziej ogólnych lub dotyczących nadrzędnych zagadnień, jak np. polityka oświatowa, do bardzo konkretnych ilustracji pokazujących pewne wycinki szkolnej codzienności.
W opracowaniu przedstawiono także m.in. takie zagadnienia jak:
- ocenianie zachowania uczniów,
- program "Cyfrowa szkoła",
- wpływ polityki na edukację,
- trudności w prowadzeniu badań w szkole.
Adresaci:
- Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów szkół oraz kadry pedagogicznej: nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych. Będzie również przydatna władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się w kwestiach edukacji w Polsce.