Facebook

profinfo_egzamin_adwokacki_radcowski_1960x80_v2.jpg [32.28 KB]

Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz
Darmowa dostawa - 0 zł!

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz

Arkadiusz Michalak, Marcin Mioduszewski, Janusz Raglewski, Justyna Rasiewicz, Małgorzata S...
Wolters Kluwer Polska

W publikacji w sposób przejrzysty i wyczerpujący omówiono zagadnienia zapobiegania i zwalczania nieuczciwej konkurencji w działalności gospodarczej, w szczególności produkcji przemysłowej i rolnej, budownictwie, handlu i usługach.

191,21 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 179,25 zł
Więcej

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji reguluje kwestie związane z zapobieganiem oraz zwalczaniem nieuczciwej konkurencji w działalności gospodarczej.

Czynem nieuczciwej konkurencji, Zgodnie z ustawą, czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, które zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ma na celu ochronę interesów przedsiębiorców.

Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji

Za czyn nieuczciwej konkurencji  może być uznane naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa czy nieuczciwa reklama, podrabianie towarów i wprowadzanie w błąd klientów co do ich pochodzenia. Utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo, pomawianie czy nieuczciwe zachwalanie to kolejne przykłady czynów nieuczciwej konkurencji.

Nadrzędnym celem ustawy jest  ochrona przedsiębiorców i ich praw własnościowych, ale także zabezpieczenie interesu publicznego oraz klientów.

Istotą wolnego rynku jest zapewnienia równowagi pomiędzy ochroną praw własności przemysłowej a wolnością konkurencji i swobodą handlu.

 

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę