Facebook

Ostatnie dni wyprzedaży do -90%

Strefa Aplikanta
E-booki
dostęp
w 5 min.

Regulamin Prenumeraty czasopism wydawanych lub dystrybuowanych przez Wolters Kluwer Polska sp. o.o. 1/2024/konsumenci

Dział I. Definicje wybranych pojęć

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1. „Regulaminie” – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin;
2. „Regulaminie Sklepu internetowego” - należy przez to rozumieć dostępny na stronie Sklepu internetowego aktualny Regulamin Sklepu Internetowego Wolters Kluwer Polska sp. z o.o.;
3. „Ogólnych Warunkach Umów dot. Serwisu LEX” – należy przez to rozumieć aktualne Ogólne Warunki Umów dotyczące korzystania z publikacji elektronicznych LEX przez konsumentów, udostępnione przez Wydawnictwo Klientowi przed zawarciem Umowy;
4. „Wydawnictwie” - należy przez to rozumieć Wolters Kluwer Polska spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Przyokopowa 33, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy (miejsce przechowywania dokumentacji ww. Spółki) pod nr KRS 0000709879, o kapitale zakładowym w wysokości 19.919.527 PLN, NIP 583-001-89-31, REGON 190610277, nr rej. BDO: 000110936, posiadającą status dużego przedsiębiorcy;
5. „konsumencie” - należy przez to rozumieć Klienta będącego osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; niniejszy Regulamin ma zastosowanie tylko do Umowy, w której Klient ma status konsumenta; nie stosuje się go do umów zawieranych z podmiotami, które takiego statusu nie posiadają;
6. „Kliencie” - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która zawarła Umowę z Wydawnictwem jako konsument. Osoba ta zawierając Umowę oświadcza tym samym, że ma status konsumenta i godzi się na to, by jej prawa i obowiązki określał Regulamin; Regulamin winien zostać doręczony tej osobie przez Wydawnictwo przed zawarciem Umowy. Zastrzega się, że Regulamin nie ma zastosowania do umów zawieranych przez Wydawnictwo z podmiotami, które nie mają statusu konsumenta - do tej kategorii umów stosuje się inny Regulamin;
7. „Stronach” - należy przez to rozumieć łącznie Wydawnictwo i Klienta, którzy zawarli umowę na podstawie Regulaminu; pojęcie „Strona” zaś odnosi się do każdego z tych podmiotów z osobna;
8. „Umowie” lub zamiennie „Prenumeracie” – należy przez to rozumieć zawartą przez Strony umowę mającą za przedmiot odpowiednio dostarczanie (w przypadku Czasopism w wersji papierowej) lub udostępnianie (w przypadku Czasopism w wersji elektronicznej) Czasopism Klientowi we wskazanym w Umowie okresie Prenumeraty; o ile Strony zgodnie nie postanowią inaczej, ich prawa i obowiązki w zakresie nieuregulowanym Umową określa Regulamin;
9. „Czasopismach” - należy przez to rozumieć czasopisma wydawane lub dystrybuowane przez Wydawnictwo i oferowane w ramach prenumeraty zgodnie z aktualną ofertą Wydawnictwa;
10. „Okresie Prenumeraty” – należy przez to rozumieć ustalony przez Strony w Umowie okres, przez jaki będzie realizowana Prenumerata w zakresie Czasopisma/Czasopism objętego/objętych Umową;
11. „Sklepie internetowym” - należy przez to rozumieć prowadzony przez Wydawnictwo sklep internetowy, za pośrednictwem, którego Wydawnictwo dokonuje drogą on-line (tj. przez Internet) sprzedaży produktów i/lub usług znajdujących się w jego ofercie, w tym Czasopism;
12. „lokalu przedsiębiorstwa” - należy przez to rozumieć lokal przedsiębiorstwa w znaczeniu przyjętym w art. 2 pkt 3 UPK, tj.: 1) miejsce prowadzenia działalności będące nieruchomością albo częścią nieruchomości, w którym przedsiębiorca prowadzi działalność na stałe, 2) miejsce prowadzenia działalności będące rzeczą ruchomą, w którym przedsiębiorca prowadzi działalność zwyczajowo albo na stałe;
13. „Serwisie LEX” - należy przez to rozumieć publikację elektroniczną oferowaną pod nazwą „LEX” w trybie online, za pomocą której użytkownicy końcowi korzystają z Czasopisma w wersji elektronicznej udostępnionego w ramach Prenumeraty;
14. „Serwisie autoryzacyjnym” – należy przez to rozumieć serwis informatyczny umożliwiający autoryzację użytkowników końcowych do Serwisu LEX, za pomocą loginu i hasła; autoryzacja i korzystanie z Serwisu autoryzacyjnego odbywa się zgodnie z Zasadami korzystania dostępnymi w jego treści na stronie www.logowanie.wolterskluwer.pl;
15. „Zasadach korzystania” – należy przez to rozumieć dokument określający reguły zakładania, modyfikacji i usuwania konta w Serwisie autoryzacyjnym, a także pozostałe zasady korzystania z tego Serwisu, dostępny w samym Serwisie; Zasady korzystania są również udostępniane nieodpłatnie osobie zainteresowanej zawarciem Umowy - przed jej zawarciem, w formie adekwatnej do sposobu komunikacji pomiędzy Wydawnictwem a potencjalnym Klientem;
16. „kc” - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
17. „Prawie autorskim” - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 4 lutego 1994. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
18. „UPK” - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
19. „stronie www” - należy przez to rozumieć stronę www.pomoc.wolterskluwer.pl;
20. „przepisach ODO” – należy przez to rozumieć aktualnie obowiązujące w dacie zawarcia lub wykonywania Umowy przepisy RODO i krajowe (polskie) bezwzględnie obowiązujące przepisy o ochronie danych osobowych;
21. „RODO” – należy przez to rozumieć rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
22. „treści cyfrowej” - należy przez to rozumieć treść cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5 UPK, tj. dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
23. „trwałym nośniku” - należy przez to rozumieć trwały nośnik w znaczeniu przyjętym w art. 2 pkt 4 UPK, tj. materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
24. „Umowie zawartej na odległość” - należy przez to rozumieć Umowę zawartą w trybie określonym w art. 2 pkt 1 UPK, tj. Umowę zawartą przez Wydawnictwo i Klienta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie;
25. „Umowie zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa” - należy przez to rozumieć Umowę zawartą w trybie określonym w art. 2 pkt 2 UPK, tj. Umowę zawartą przez Wydawnictwo i Klienta:
a. przy jednoczesnej fizycznej obecności Stron w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa Wydawnictwa,
b. w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez Klienta w okolicznościach, o których mowa w lit. a powyżej,
c. w lokalu przedsiębiorstwa Wydawnictwa lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z Klientem w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa Wydawnictwa, przy jednoczesnej fizycznej obecności Stron,
d. podczas wycieczki zorganizowanej przez Wydawnictwo, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami.

Dział II. Postanowienia ogólne

1. Regulamin jest bezpłatnie udostępniany na stronie www dla każdego użytkownika Internetu, w tym dla każdego Klienta.
2. Regulamin określa zasady nabywania i realizowania Prenumeraty Czasopism, w tym wzajemne prawa i obowiązki Stron z tym związane.
3. Z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa konsumenckiego (w szczególności UPK):
a. o ile Strony nie postanowią zgodnie inaczej, Umowa jest zawarta na podstawie Regulaminu, co oznacza, że określa on ich prawa i obowiązki;
b. o ile Strony zawrą jednak Umowę, która będzie obejmować postanowienia sprzeczne z postanowieniami Regulaminu, stosuje się - w zakresie objętym taką kolizją - postanowienia umowne; w pozostałym zakresie Regulamin nadal wiąże Strony.
4. Zawarcie Umowy może nastąpić w szczególności:
a. w wyniku podpisania przez Strony dokumentu lub dokumentów o nazwie „umowa” lub o analogicznej nazwie;
b. poprzez złożenie Wydawnictwu oferty, w szczególności w formie zamówienia, i przyjęcie jej przez Wydawnictwo; zastrzega się jednak, że Wydawnictwo nie jest zobowiązane do przyjęcia każdej oferty lub
c. poprzez przyjęcie oferty Wydawnictwa przez osobę fizyczną, mającą status konsumenta, której Wydawnictwo ją złożyło, w szczególności w drodze złożenia zamówienia przez tę osobę, z zastrzeżeniem przestrzegania przez Wydawnictwo obowiązków i ograniczeń wynikających z przepisów UPK, w szczególności dotyczących Umowy zawartej na odległość lub Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Wydawnictwa.
5. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem stosuje się przepisy prawa konsumenckiego, w tym przepisy UPK.
6. Przed zawarciem Umowy Wydawnictwo dostarczy Klientowi Regulamin, jak również wykona obowiązki informacyjne określone przepisami UPK.
7. W przypadku zawarcia Umowy poprzez Sklep internetowy, w zakresie nieuregulowanym Regulaminem stosuje się postanowienia Regulaminu Sklepu internetowego, z tym zastrzeżeniem, że w razie sprzeczności pomiędzy treścią Regulaminu a treścią Regulaminu Sklepu internetowego, pierwszeństwo ma Regulamin.
8. Umowa określa w szczególności:
a. przedmiot, tj. Czasopisma objęte Prenumeratą, w tym ich formę/wersję (tj. Czasopisma papierowe i/lub Czasopisma elektroniczne); w razie braku utrwalenia postanowień umownych w formie przyjętego dokumentu oferty (np. formularza zamówienia) lub w formie dokumentu o nazwie „umowa”, faktura VAT wystawiona przez Wydawnictwo decyduje o przedmiocie Umowy;
b. Okres Prenumeraty i numer Czasopisma, który jako pierwszy ma być objęty Okresem Prenumeraty;
c. wynagrodzenie Wydawnictwa;
d. okres i termin płatności;
e. w przypadku Czasopism papierowych – adres do doręczeń przedmiotu Umowy, a w przypadku Czasopism elektronicznych – adres e-mail niezbędny do uzyskania dostępu do nich.
9. Zastrzega się, że Klienta nie wiążą te postanowienia Regulaminu:
a. które stanowiłyby niedozwolone postanowienia umowne w rozumieniu k.c. (art. 3851 - art. 3853 kc) czy naruszałyby bezwzględnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące zawierania umów z udziałem konsumentów,
b. które zostałyby zamieszczone w rejestrze postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
10. Umowa może być zawarta wyłącznie na Okres Prenumeraty. Wyjaśnia się, że Umowa charakteryzuje się tym, że obejmuje z góry zdefiniowany okres, który nie ulega automatycznemu przedłużeniu, co powoduje, że po jego upływie Umowa wygasa.
11. Klient zawierając Umowę (a jeżeli zawarcie Umowy poprzedziło złożenie zamówienia, składając zamówienie) upoważnia Wydawnictwo do poinformowania go przed końcem Okresu Prenumeraty (pocztą, na podany przez Klienta w Umowie adres do doręczeń i/lub adres poczty elektronicznej wprowadzony do Serwisu LEX i/lub drogą telefoniczną na podany przez niego numer telefonu) o tym, że Okres Prenumeraty upływa i możliwe jest jego przedłużenie.
12. Informacja, o której mowa w pkt 11 powyżej, może zawierać ofertę dotyczącą kontynuacji Prenumeraty w ww. kolejnym Okresie Prenumeraty, wraz ze wskazaniem wysokości wynagrodzenia należnego Wydawnictwu od Klienta z tego tytułu. Akceptacja tej oferty przez Klienta, w szczególności wyrażona przez zapłacenie przez Klienta wynagrodzenia wskazanego w jej treści, należnego Wydawnictwu z tytułu przedłużenia Prenumeraty, będzie stanowiła zawarcie Umowy na kolejny Okres Prenumeraty, na warunkach, w tym za wynagrodzeniem, określonych w treści ww. zaakceptowanej przez Klienta oferty.
13. W przypadku Prenumeraty Czasopisma elektronicznego będzie ono udostępniane Klientowi wyłącznie poprzez Serwis LEX. Wydawnictwo nie ma obowiązku a Klient nie mają roszczenia o udostępnienie Czasopisma elektronicznego w inny niż ww. sposób.

Dział III. Postanowienia dotyczące Czasopism

1. Czasopisma stanowią przedmiot własności intelektualnej Wydawnictwa i mogą obejmować utwór/utwory w rozumieniu Prawa autorskiego.
2. Wydawnictwo jest uprawnione do zawarcia Umowy.
3. Wydawnictwo decyduje o doborze materiałów/informacji/danych, które zostaną zamieszczone w Czasopismach, o ich układzie, szacie graficznej i zawartości, a także o kierunkach ich rozwoju i zmianach.
4. Czasopisma mogą występować w dwóch wersjach:
a. elektronicznej, tj. dostępne w trybie on-line, poprzez Serwis LEX; tego rodzaju Czasopisma określane są w Regulaminie jako „Czasopisma elektroniczne”;
b. papierowej, tj. wydane drukiem; tego rodzaju Czasopisma określane są w Regulaminie jako „Czasopisma papierowe”.
5. Zastrzega się, że to, w jakiej wersji występuje dane Czasopismo (tj. elektronicznej, papierowej lub każdej z nich) zależy od aktualnej oferty handlowej Wydawnictwa, która jest kształtowana na bieżąco. Oznacza to w szczególności, że dane Czasopismo może być oferowane w obu wersjach, wyłącznie w wersji papierowej lub wyłącznie w wersji elektronicznej.
6. Nadto zastrzega się, że wersje papierowa i elektroniczna tego samego Czasopisma mogą się różnić.
7. Umowa określa wersję Czasopisma objętą jej przedmiotem, przy czym Wydawnictwo dopuszcza także Prenumeraty mieszane, w których dane Czasopismo jest dostarczane w wersji papierowej oraz elektronicznej. Wówczas Czasopismo jest dostarczane i udostępniane w formie odpowiedniej dla danej wersji.
8. Stosownie do ich natury, Czasopisma ukazują się cyklicznie i opatrzone są właściwą dla nich numeracją, a łączna liczba numerów danego, objętego Prenumeratą Czasopisma, zależy od Okresu Prenumeraty i tego, czy Czasopismo to jest: tygodnikiem, dwutygodnikiem, miesięcznikiem, kwartalnikiem, czy też ukazuje się w jeszcze innej, określonej przez Wydawnictwo zgodnie z jego aktualną ofertą wydawniczą częstotliwości.
9. W przypadku Czasopism papierowych, są one dostarczane Klientowi w Okresie Prenumeraty, na adres wskazany przez niego w Umowie.
10. W przypadku Czasopism elektronicznych, są one udostępniane Klientowi w Okresie Prenumeraty w trybie online wyłącznie poprzez Serwis LEX. Wydawnictwo nie organizuje dostępu Klienta do Internetu, ani nie pokrywa kosztów z tym związanych, w tym opłat żądanych przez dostawców łączy internetowych.
11. Klient winien informować pisemnie Wydawnictwo o każdej zmianie swojego adresu, a jeżeli wskazał adres do doręczeń lub adres e-mail – o każdej zmianie adresu do doręczeń lub adresu e-mail. Zmiana taka staje się skuteczna z datą doręczenia ww. notyfikacji Wydawnictwu. W braku notyfikacji ww. zmiany wszelkie doręczenia (w tym doręczenia pism zawierających oświadczenia woli Wydawnictwa) na adres/adres e-mail ostatnio podany uważa się za skutecznie doręczone pod tym właśnie adresem/adresem e-mail. Postanowienia niniejszego punktu stosuje się odpowiednio do wskazanego przez Klienta numeru telefonu.
12. O ile Umowa nie stanowi inaczej, przyjmuje się, że obejmuje ona odpowiednio:
a. w przypadku Czasopism papierowych – dostarczanie w Okresie Prenumeraty po jednym egzemplarzu każdego objętego tym okresem numeru Czasopisma, bez tzw. wydań specjalnych i dodatków, stosownie do cyklu wydawniczego przyjętego przez Wydawnictwo w stosunku do tego Czasopisma;
b. w przypadku Czasopism elektronicznych – udostępnianie w Okresie Prenumeraty Czasopisma w tej właśnie wersji, bez tzw. wydań specjalnych i dodatków, stosownie do cyklu wydawniczego przyjętego przez Wydawnictwo w stosunku do tego Czasopisma, w ramach przypisanej Klientowi niewyłącznej i niezbywalnej licencji.
13. O ile Umowa nie stanowi inaczej, w ramach licencji, o której mowa w pkt 12 lit. b) powyżej Klient ma prawo korzystać z Czasopisma elektronicznego objętego Umową, na mocy której ww. licencja została udzielona, w okresie obowiązywania licencji, w ramach jednego jednoczesnego dostępu imiennego (licencja imienna), za pomocą loginu i hasła, na użytek własny, bez prawa do rozpowszechniania Czasopisma ani udostępniania Czasopisma ani jego fragmentów osobom trzecim, z zastrzeżeniem przepisów Prawa autorskiego dot. dozwolonego użytku. Klient nie ma prawa do udzielania dalszych licencji. Szczegółowe uprawnienia Klienta w ramach ww. licencji określone są w Ogólnych Warunkach Umowy dot. Serwisu LEX, które Klient akceptuje zawierając Umowę, oraz wynikają z aktualnych na chwilę korzystania z tej licencji funkcjonalności Serwisu LEX.
14. Każda udzielona na podstawie Umowy licencja na korzystanie z Czasopisma elektronicznego umożliwia korzystanie z niego tylko w takim zakresie, jaki został określony wyraźnie w jej treści, z uwzględnieniem postanowień pkt 13 powyżej. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów Prawa autorskiego, nie można domniemywać lub wyprowadzać po stronie Klienta innych uprawnień.
15. Licencja, o której mowa w pkt 12 lit. b) powyżej, udzielona jest w Okresie Prenumeraty i po jego zakończeniu wygasa, co oznacza, że Klient traci dostęp do Czasopisma i Serwisu autoryzacyjnego.

Dział IV. Szczegółowe postanowienia dot. Czasopism elektronicznych: Wymogi techniczne i Serwis autoryzacyjny

1. Wymogi techniczne
1. Aktualne wymogi techniczne niezbędne do korzystania z Czasopism elektronicznych podane są na stronie www. Klient zawierając Umowę, a jeżeli zawarcie Umowy poprzedziło złożenie zamówienia, składając zamówienie, oświadcza tym samym, że zapoznał się z nimi.
2. Zastrzega się, że wymogi techniczne podane na stronie www mogą ulegać zmianom i zmiany takie nie stanowią zmiany Regulaminu ani Umowy. Zmiany te nie wymagają notyfikacji, ale winny zostać zamieszczone przez Wydawnictwo na stronie www.
3. Koszty dostosowania się do wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Czasopisma elektronicznego (także wynikających ze zmian wprowadzonych w trakcie Okresu Prenumeraty), w tym wyposażenia w stosowną przeglądarkę, ponosi Klient.
4. Zastrzega się jednocześnie, że Wydawnictwo wspiera aktualną i bezpośrednio ją poprzedzającą wersję rekomendowanej przez Niego przeglądarki.
2. Serwis autoryzacyjny
1. O ile Umowa nie stanowi inaczej, warunkiem koniecznym, choć niewystarczającym, do korzystania z Czasopisma elektronicznego objętego Umową i licencją udzieloną na jej mocy, jest uprzednia autoryzacja Klienta w Serwisie autoryzacyjnym, zgodnie z Regulaminem i Zasadami korzystania, a także postępowanie zgodnie z tymi dokumentami.
2. Autoryzacja w Serwisie autoryzacyjnym oznacza poprawne zalogowanie się przez Klienta w tym Serwisie, dokonane w trybie online, przez stronę internetową Serwisu autoryzacyjnego, za pomocą indywidualnych dla tego Klienta loginu i hasła, celem skorzystania z Czasopisma elektronicznego w ramach licencji, która została przypisana temu Klientowi zgodnie z Umową, na korzystanie z tego Czasopisma w okresie licencji.
3. Celem realizacji Umowy obejmującej Czasopismo elektroniczne, Klient jest obowiązany wskazać w Umowie adres poczty elektronicznej celem korzystania z przedmiotu Umowy. Niepodanie tego adresu tudzież podanie nieprawidłowego adresu, stanowi – leżącą po stronie Klienta – przeszkodę w dokonaniu autoryzacji niezbędnej do korzystania z Czasopisma elektronicznego. Procedura ta wymaga bowiem wprowadzenia do Serwisu autoryzacyjnego adresu poczty elektronicznej Klienta. Klient nie ma prawa rozszerzać swoich uprawnień do zarządzania licencją ponad zakres oferowany mu przez ww. narzędzia.
4. Klient winien podać co najmniej jeden adres poczty elektronicznej.
5. Login i hasło stanowić będą parę danych autoryzujących dostęp do tego Przedmiotu Umowy, który został im przypisany. W każdym przypadku autoryzacji na login i hasło, w ramach procedury autoryzacji, Klient „wykreuje” stosownie do możliwości oferowanych przez Serwis autoryzacyjnego i wedle zasad w nim określonych, zgodnie z Zasadami korzystania, jedno hasło powiązane z tym adresem poczty elektronicznej. Zastrzega się, że z adresem poczty elektronicznej może być powiązane tylko jedno hasło.
6. Podając adres poczty elektronicznej, a i dokonując zmiany adresu poczty elektronicznej już podanego, Klient oświadcza, że:
a. odpowiednio podanie lub zmiana tego adresu nie narusza postanowień Działu III Regulaminu, w szczególności zaś Klient oświadcza w ten sposób, że nie umożliwia dostępu do Przedmiotu Umowy osobie trzeciej ani nie narusza innych postanowień Regulaminu; postanowienia dotyczące tego sposobu autoryzacji i/lub Serwisu autoryzacyjnego nie rozszerzają zakresu uprawnień Klienta wynikających z udzielonej licencji; Klient nie ma prawa udostępniać Przedmiotu Umowy osobie trzeciej;
b. ma prawo takim adresem dysponować, w tym ma prawo wykorzystać go w sposób określony w Regulaminie i Zasadach korzystania, w tym wyrażać zgody, a także przyznawać Wydawnictwa uprawnienia określone w treści Umowy i Regulaminu;
c. w przypadku podania przez Klienta adresu poczty elektronicznej stanowiącego jego daną osobową, Klient oświadcza, że ma świadomość celów i zakresu przetwarzania tej danej przez Wydawnictwo; cele te i zakres określają Regulamin i Zasady korzystania; Klienta poucza się w takim przypadku, że wprawdzie podanie adresu poczty elektronicznej jest dobrowolne, niemniej jednak z uwagi na założenia Serwisu autoryzacyjnego, niezbędne do korzystania z niego; Klient może jednak podać taki adres poczty elektronicznej, który nie ma charakteru danej osobowej w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych; zaleca się podawanie przez Klienta dla celów autoryzacji adresów poczty elektronicznej nie będących danymi osobowymi w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych.
7. Poucza się niniejszym, że Klient poprzez Serwis autoryzacyjny ma dostęp do podanych w procesie rejestracji danych osobowych, a także możliwość ich poprawiania stosownie do Zasad korzystania; Wydawnictwo nie przewiduje udostępniania tej danej innym odbiorcom; podanie ewentualnie wszelkich innych danych osobowych jest dobrowolne, a cele, dla których, w przypadku ich podania, będą one przetwarzane przez Wydawnictwo, zostaną podane w ramach formularzy, na których Klient je wprowadzi; powyższe pouczenie stosuje się także do tych danych.
8. Pozostałe zasady korzystania przez Klienta lub użytkownika końcowego z Serwisu autoryzacyjnego oraz zasady przetwarzania przez Wydawnictwo danych osobowych zawierają Zasady korzystania.

Dział V. Reklamacje

1. Opisane w niniejszym punkcie reklamacje dotyczące przedmiotu Umowy mogą być składane przez Klienta tylko w Okresie Prenumeraty.
2. Reklamacje dotyczące problemów z dostępem do przedmiotu Umowy mogą być zgłaszane Wydawnictwu pisemnie, faksem, pocztą elektroniczną lub telefoniczne na odpowiednio adresy lub numery telefonów/faksów podane na stronie www w ramach zakładki z danymi kontaktowymi.
3. Każda reklamacja winna zawierać:
a. dane Klienta pozwalające na ustalenie, że ma on status Klienta,
b. szczegółowy opis problemu,
c. numer telefonu; w przypadku adresu do korespondencji – adres w Polsce; w przypadku zgłoszenia reklamacji pocztą elektroniczną Wydawnictwo ma prawo dokonać zwrotnie informacji o rozpatrzeniu informacji na ww. adres poczty elektronicznej tudzież skorzystać z niego celem uzyskania dodatkowych danych celem jej rozpatrzenia.
4. Prawidłowo złożona reklamacja będzie rozpatrywana przez Wydawnictwo niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 14 (czternaście) dni od dnia jej zgłoszenia w sposób wyżej podany.
5. Zasady składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących Serwisu logowania określają Zasady korzystania.

Dział VI. Wynagrodzenie Wydawnictwa

1. Z zastrzeżeniem pkt 2 poniżej, o ile Strony wyraźnie nie postanowią inaczej, wszystkie realizowane przez Wydawnictwo na rzecz Klienta na podstawie Regulaminu świadczenia są odpłatne i objęte ustalonym przez Strony w Umowie wynagrodzeniem.
2. Wobec treści postanowienia pkt 1 powyżej, zastrzega się jednocześnie, iż w przypadku przeprowadzania przez Wydawnictwo akcji promocyjnej w ramach której zostaną zaoferowane Klientowi świadczenia promocyjne, zwane dalej „świadczeniami promocyjnymi”, w szczególności zaś polegające na tym, iż:
a. świadczenia realizowane w ramach określonej części Okresu Prenumeraty zostaną zaoferowane jako tzw. „gratis” (lub też określone analogiczną do tego pojęcia, a właściwą celom marketingowym, formułą) lub też
b. część świadczeń będzie oferowana w formule „gratis” lub analogicznej, należy przyjąć, że wszystkie takie świadczenia promocyjne (które de facto oznaczają obniżenie wynagrodzenia w stosunku do wynagrodzenia katalogowego) są objęte wynagrodzeniem Wydawnictwa, nawet jeżeli nie zostały wyróżnione w dokonanej kalkulacji tego
wynagrodzenia lub też zostały potraktowane tamże jako tzw. gratis lub analogicznie. (Podkreśla się jednocześnie, że o ile z regulaminów akcji promocyjnej, tudzież innych materiałów określających zasady jej przeprowadzenia nie wynika nic innego, każda taka akcja ma na celu zwiększenie sprzedaży Wydawnictwa w ogóle, sprzedaży określonej grupy jego produktów lub określonego produktu lub sprzedaży w określonej grupie klienckiej).
3. Jeżeli Strony nie określiły wynagrodzenia Wydawnictwa w innej wysokości, to oznacza to, iż Klient godzi się na zastosowanie przez Wydawnictwo wynagrodzenia wynikającego z cennika obowiązującego w Wydawnictwie w dacie zawarcia Umowy (a jeżeli zawarcie Umowy zostało poprzedzone złożeniem zamówienia - w dacie złożenia zamówienia przez Klienta), zamieszczonego na doręczonej mu fakturze VAT lub fakturach VAT (ustalenia w oparciu o wynagrodzenie katalogowe, bez uwzględniania promocji, zniżek, czy akcji specjalnych).
4. Klient winien uiścić Wydawnictwu wynagrodzenie w terminie przez Strony umówionym. Jeżeli Strony nie postanowiły zgodnie inaczej, wynagrodzenie to winno zostać uiszczone w terminie 30 (słownie: trzydzieści) dni od pierwszego dnia Okresu Prenumeraty. Wynagrodzenie jest płatne przelewem na rachunek bankowy Wydawnictwa. Doręczenie faktury VAT Klientowi jest jednoznaczne, nawet w braku stosownej formuły wezwania, z wezwaniem go do zapłaty kwoty, na którą opiewa w terminie wskazanym w jej treści. O ile Strony nie postanowiły w Umowie inaczej, wynagrodzenie należne Wydawnictwu od Klienta z tytułu Umowy jest płatne jednorazowo za cały Okres Prenumeraty na który Umowa została zawarta.
5. W przypadku opóźnienia Klienta w płatności wynagrodzenia, także gdy opóźnienie dotyczy płatności danej raty lub części wynagrodzenia, o ile zgodnie z Umową wynagrodzenie może być płatne w ratach lub częściach, Wydawnictwo ma - w każdej takiej sytuacji - prawo wstrzymać się z realizacją swoich świadczeń na rzecz Klienta, bez konieczności wezwania Klienta do jej zapłaty. Wydawnictwo ma prawo uniemożliwić dostęp do przedmiotu Umowy aż do dnia uiszczenia w całości zaległego wynagrodzenia wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie od dnia wymagalności do dnia zapłaty, z uwzględnieniem pkt 6 poniżej. Klient odzyska dostęp do przedmiot Umowy - na zasadach określonych w Regulaminie - jeżeli uiści zaległe wynagrodzenie wraz z ww. odsetkami w Okresie Prenumeraty, tylko jednak do końca tego okresu. Zastrzega się jednocześnie, że we wszystkich podanych w niniejszym Regulaminie, w tym określonych wyżej przypadkach, Wydawnictwu jest należne wynagrodzenie całkowite za cały okres obowiązywania Umowy, także, gdy przez część tego okresu, z przyczyn wyżej określonych lub z przyczyn opisanych wyżej w Regulaminie Klient nie mógł korzystać z przedmiotu Umowy.
6. Jeżeli zapłata wynagrodzenia na rzecz Wydawnictwa zostanie rozłożona zgodnie z Umową na raty lub części, Strony przyjmują, iż w przypadku opóźnienia w zapłacie danej odpowiednio raty lub części, z upływem terminu jej płatności, pozostałe odpowiednio raty lub części stają się natychmiast wymagalne. Wydawnictwo nie jest zobowiązane do informowania Klienta co do wystąpienia skutku, o którym wyżej mowa.
7. Strony zgodnie ustalają, że dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych Wydawnictwa realizowane przez Wydawnictwo na rzecz Klienta - stosownie do Regulaminu - usługi dot. Czasopism elektronicznych rozliczane w miesięcznych okresach rozliczeniowych, przy czym końcem każdego takiego okresu rozliczeniowego będzie ostatni dzień miesiąca kalendarzowego. Powyższe postanowienie dot. okresów rozliczeniowych nie ma wpływu na ustalony przez Strony lub stosownie powyższych postanowień termin lub terminy płatności; termin ten może lub terminy te mogą być ustalone inaczej aniżeli okresy rozliczeniowe, w szczególności Strony mogą ustalić jednorazową płatność.

Dział VII. Zasady przesyłania lub udostępniania faktur elektronicznych

1. Postanowienia ogólne
1. Dla potrzeb niniejszego Działu przyjmuje się następujące definicje:
a. Wydawnictwo nazywane jest „Wystawcą”, zaś Klient nazywany jest „Nabywcą” i jest rozumiany jako osoba fizyczna, której Wystawca w związku z zawarciem Umowy ma obowiązek wystawić fakturę;
b. faktura elektroniczna - faktura w formie elektronicznej wystawiona przez Wystawcę i otrzymana przez Nabywcę w dowolnym formacie elektronicznym. Przez fakturę należy też rozumieć duplikat faktury;
c. przesyłanie – wysyłanie przez Wystawcę faktury elektronicznej na adres;
d. adres – podany przez Nabywcę adres poczty elektronicznej, na który Wystawca będzie przesyłał faktury elektroniczne;
e. udostępnienie – umożliwienie Nabywcy zapoznanie się z treścią faktury elektronicznej, w tym jej wyświetlenie na ekranie urządzenia elektronicznego oraz zapisanie jej na materialnym nośniku informacji;
f. Konto Nabywcy – indywidualne konto Nabywcy stanowiące wyodrębnioną część systemu teleinformatycznego Wystawcy, za pośrednictwem którego Wystawca może udostępniać Nabywcy faktury elektroniczne;
g. Usługa – usługa polegająca na przesyłaniu lub udostępnianiu przez Wystawcę Nabywcy faktur elektronicznych;
h. aktywacja – akceptacja Usługi przez Nabywcę;
i. ustawa - ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
2. W sprawach nieuregulowanych w nin. Dziale zastosowanie mają przepisy ustawy. Nin. Dział nie dotyczy ustrukturyzowanych faktur elektronicznych, których przesyłanie jest regulowane przepisami ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym.
3. Z tytułu aktywacji i korzystania z Usługi Wystawca nie pobiera od Nabywcy żadnych dodatkowych opłat.
4. Dokonanie aktywacji jest równoznaczne z uchyleniem obowiązku wystawiania przez Wystawcę i przesyłania Nabywcy faktur w formie papierowej.
5. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień nin. Działu aktywacja może nastąpić w dowolny sposób, w szczególności poprzez złożenie przez Nabywcę w formie elektronicznej lub pisemnej albo ustnej oświadczenia o akceptacji Regulaminu (i tym samym nin. Działu), przy czym w przypadku, gdy oświadczenie takie jest składane pracownikowi Wystawcy lub osobie, która reprezentuje Wystawcę, poczytuje się, że oświadczenie zostało złożone Wystawcy. Z chwilą otrzymania przez Wystawcę ww. oświadczenia jest on uprawniony do świadczenia Usługi.
6. Aktywacja nie wyłącza prawa Wystawcy do dostarczania Nabywcy faktur oraz duplikatów faktur w formie papierowej.
7. Wystawca może przesyłać na adres wiadomości elektroniczne dotyczące płatności obciążających Nabywcę w związku z nabyciem towarów lub usług.
2. Przesyłanie faktur elektronicznych
1. Aktywacja w zakresie przesyłania faktur elektronicznych może dotyczyć faktur elektronicznych wystawianych przez Wystawcę w związku z konkretną Umową (zwana dalej „zgodą jednorazową”) lub wystawianych przez Wystawcę w związku ze wszystkimi Umowami zawieranymi pomiędzy Wystawcą i Nabywcą (zwana dalej „zgodą stałą”).
2. Zgoda jednorazowa nie może zostać udzielona za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie https://borg.wolterskluwer.pl/Form/GetInvoiceFeedbackForm, który służy wyłącznie do udzielania zgód stałych.
3. Aktywacja w zakresie przesyłania faktur elektronicznych wymaga wskazania przez Nabywcę w trakcie aktywacji, adresu, na który Wystawca będzie przesyłał faktury elektroniczne.
4. Wystawca zastrzega sobie prawo weryfikacji poprawności adresu wskazanego przez Nabywcę.
5. W przypadku, gdy adres stanowić będzie daną osobową osoba dokonująca aktywacji z chwilą wskazania takiego adresu oświadcza, że jest uprawniona do przetwarzania danej osobowej oraz że wyraża zgodę na korzystanie z adresu dla potrzeb świadczenia Usługi przez Wystawcę.
6. Przesłanie przez Wystawcę faktury elektronicznej na adres wskazany w trakcie aktywacji oznacza jej otrzymanie przez Nabywcę.
7. Faktura elektroniczna będzie przesyłana nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od chwili jej wystawienia przez Wystawcę.
8. Faktura elektroniczna będzie przesyłana jako załącznik do wiadomości elektronicznej wysłanej na adres. Ww. wiadomości elektroniczne wysyłane są z adresu poczty elektronicznej: faktura@wolterskluwer.pl. Wystawca jest uprawniony do zmiany ww. adresu poczty elektronicznej poprzez podanie nowego adresu na stronie internetowej pod adresem www.pomoc.wolterskluwer.pl.
9. Wystawca nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie faktury elektronicznej, jeżeli jest ono spowodowane z przyczyn niezależnych od Wystawcy, w szczególności jeżeli jest ono skutkiem: podania w trakcie aktywacji nieprawidłowego lub nieistniejącego adresu; utraty prawa korzystania z adresu; zakwalifikowania jako spam wiadomości elektronicznej, do której załączona została faktura elektroniczna, przez system informatyczny, z którego korzysta Nabywca; braku dostępu Nabywcy do połączenia internetowego; przypadkowego usunięcia wiadomości elektronicznej, do której załączona została faktura elektroniczna; nieuzasadnionego uznania załącznika zawierającego fakturę elektroniczną za zarażony wirusem komputerowym.
10. Nieotrzymanie faktury elektronicznej przez Nabywcę z przyczyn wskazanych w pkt 9 powyżej nie zwalnia Nabywcy z obowiązku zapłaty należności wynikającej z nabycia przez Nabywcę towarów lub usług.
11. W przypadku, gdy Nabywca nie otrzyma faktury elektronicznej w terminie wskazanym w pkt 8, powinien niezwłocznie zgłosić tę okoliczność Wystawcy na adres poczty elektronicznej obsluga.klienta@wolterskluwer.pl lub telefonicznie pod numer 48 22 535 88 00.
3. Udostępnianie faktur elektronicznych
1. Aktywacja w zakresie udostępniania faktur elektronicznych wymaga posiadania przez Nabywcę Konta Nabywcy. Warunki zakładania Konta Nabywcy i korzystania z tego Konta zawierają Zasady korzystania.
2. Faktura elektroniczna udostępniana będzie za pośrednictwem Konta Nabywcy przez okres nie dłuższy niż 365 dni liczony od dnia jej wystawienia przez Wystawcę. Po upływie ww. okresu faktura elektroniczna jest archiwizowana i nie będzie udostępniana Nabywcy.
3. Wystawca może z przyczyn technicznych lub z innych przyczyn niezależnych od Wystawcy zawiesić udostępnianie faktur elektronicznych lub ograniczyć dostęp do faktur elektronicznych.
4. W przypadku utraty przez Nabywcę prawa do korzystania z Konta Nabywcy, Wystawca ma prawo zaprzestać udostępniania Nabywcy faktur elektronicznych. W takim przypadku Nabywca przed utratą prawa do korzystania z Konta Nabywcy zobowiązany jest pobrać faktury elektroniczne z Konta Nabywcy. Jeżeli Nabywca tego nie uczyni nie może żądać od Wystawcy dostarczenia mu faktur elektronicznych lub faktur w formie papierowej.
5. W przypadku, gdy wraz z Usługą w zakresie udostępniania faktur elektronicznych Nabywca dokona aktywacji w zakresie przesyłania faktur elektronicznych, uznaje się, że adres poczty elektronicznej, który Nabywca podał w trakcie założenia lub korzystania z Konta Nabywcy, stanowi adres w rozumieniu nin. Działu. Nabywcy w trakcie aktywacji w zakresie przesyłania faktur elektronicznych przysługuje jednak prawo do wskazania Wystawcy innego adresu, na który Wystawca będzie przesyłał faktury elektroniczne. Do adresu tego będą mieć odpowiednie zastosowanie postanowienia ust. 3 pkt 4-11 powyżej i ust. 4 pkt 4 poniżej.
4. Zmiana adresu i cofnięcie aktywacji
1. Nabywcy przysługuje prawo zgłoszenia zmiany adresu wskazanego w trakcie aktywacji, poprzez formularz dostępny na stronie: https://borg.wolterskluwer.pl/Form/GetInvoiceFeedbackForm.
2. Zgłoszenie zmiany adresu w sposób inny niż wskazany w ust. 1 jest bezskuteczne i upoważnia Wystawcę do przesyłania faktur elektronicznych wyłącznie na adres, który miał podlegać zmianie.
3. W przypadku, gdy Nabywca prześle Wystawcy prawidłowo wypełniony formularz, o którym mowa w ust. 1 wówczas Wystawca zobowiązany jest przesyłać faktury elektroniczne na zmieniony adres nie wcześniej niż po upływie 3 dni roboczych od dnia doręczenia formularza.
4. Do zmienionego adresu zastosowanie mają odpowiednio postanowienia powyższe Zasad (nin. Działu).
5. Aktywacja w zakresie przesyłania faktur elektronicznych wystawianych przez Wystawce w związku z zawarciem konkretnej Umowy nie może zostać cofnięta przez Nabywcę.
6. Z zastrzeżeniem pkt 5 powyżej Nabywcy przysługuje prawo złożenia oświadczenia o cofnięciu aktywacji, poprzez formularz dostępny na stronie: https://borg.wolterskluwer.pl/Form/GetInvoiceFeedbackForm.
7. Złożenie oświadczenia w sposób inny niż wskazany powyżej jest bezskuteczne i upoważnia Wystawcę do dalszego przesyłania faktur elektronicznych na adres podany podczas aktywacji i/lub do udostępniania faktur elektronicznych za pośrednictwem Konta Nabywcy.
8. W przypadku, gdy Nabywca prześle Wystawcy prawidłowo wypełniony formularz, o którym mowa powyżej wówczas Wystawca zobowiązany jest zaprzestać świadczenia całej Usługi lub Usługi w odpowiednim zakresie po upływie 3 dni roboczych od dnia następującego po dniu, w którym formularz został doręczony Wystawcy.
9. W przypadku cofnięcia akceptacji na świadczenie Usługi w zakresie udostępniania faktur elektronicznych stosuje się postanowienia ust. 3 pkt 4 zdanie drugie powyżej.

Dział VIII. Odpowiedzialność Wydawnictwa. Siła wyższa.

1. Umowy dotyczące Czasopism papierowych
1. Wydawnictwo ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Czasopism papierowych (na potrzeby niniejszego Działu nazywanych „Towarem”) z Umową istniejący w chwili ich dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
2. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Towaru (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: obsluga.klienta@wolterskluwer.pl lub pisemnie na adres siedziby Wydawnictwa, z dopiskiem „Dział Obsługi Klienta” i „reklamacja”.
4. Wydawnictwo może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Wydawnictwo może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Wydawnictwa. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Wydawnictwa, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
5. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Wydawnictwa uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
6. Wydawnictwo dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Wydawnictwo zostało poinformowane przez Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Wydawnictwo.
7. Klient udostępnia Wydawnictwu Towar podlegający naprawie lub wymianie. Wydawnictwo odbiera od Klienta Towar na swój koszt.
8. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu wynagrodzenia za ten konkretny Towar (numer Czasopisma) albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a. Wydawnictwo odmówiło doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z pkt 4;
b. Wydawnictwo nie doprowadziło Towaru do zgodności z Umową zgodnie z pkt 6;
c. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Wydawnictwo próbowało doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
d. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie wynagrodzenia za ten konkretny Towar (numer Czasopisma) albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt 4 lub 6;
e. z oświadczenia Wydawnictwa lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ono Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
9. Obniżone wynagrodzenie za konkretny Towar (numer Czasopisma) musi pozostawać w takiej proporcji do wynagrodzenia wynikającego z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
10. Wydawnictwo zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia wynagrodzenia za konkretny Towar (numer Czasopisma) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu tego wynagrodzenia.
11. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
12. W razie odstąpienia od Umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Wydawnictwu na jego koszt. Wydawnictwo zwraca Konsumentowi wynagrodzenie za konkretny Towar (numer Czasopisma) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
13. Wydawnictwo dokonuje zwrotu wynagrodzenia za konkretny Towar (numer Czasopisma) przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
2. Umowy dotyczące Czasopism elektronicznych
1. Ilekroć w niniejszym Dziale jest mowa o treści cyfrowej, należy przez to rozumieć Czasopismo elektroniczne.
2. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Klientowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Klient lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
3. Jeżeli Wydawnictwo nie dostarczyło treści cyfrowej, Klient wzywa je do ich dostarczenia. Jeżeli Wydawnictwo nie dostarczy treści cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od Umowy
4. Klient może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej, jeżeli:
a. z oświadczenia Wydawnictwa lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub
b. Klient i Wydawnictwo uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Klienta, a Wydawnictwo nie dostarczyło ich w tym terminie.
5. Wydawnictwo ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
6. Wydawnictwo ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
7. Domniemania określone w pkt 5 i 6 nie mają zastosowania, jeżeli:
a. środowisko cyfrowe Klienta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Wydawnictwo poinformowało go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
b. Klient, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy z Wydawnictwem, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta, nie wykonuje tego obowiązku.
8. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanej treści cyfrowej (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: obsluga.klienta@wolterskluwer.pl lub pisemnie na adres siedziby Wydawnictwa, z dopiskiem „Dział Obsługi Klienta” i „reklamacja”.
9. Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
10. Wydawnictwo może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Wydawnictwa.
11. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Wydawnictwa uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej z Umową oraz wartość treści cyfrowej zgodnej z Umową.
12. Wydawnictwo doprowadza treść cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której zostało poinformowane przez Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Wydawnictwo.
13. Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu wynagrodzenia albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do pkt 10 - 11;
b. Wydawnictwo nie doprowadziło treści cyfrowej do zgodności z Umową zgodnie z pkt 12;
c. brak zgodności treści cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Wydawnictwo próbowało doprowadzić treść cyfrową do zgodności z Umową;
d. brak zgodności treści cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie wynagrodzenia albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w pkt 10 - 12;
e. z oświadczenia Wydawnictwa lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ono treści cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
14. Obniżone wynagrodzenie musi pozostawać w takiej proporcji do wynagrodzenia wynikającego z Umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej niezgodnych z Umową pozostaje do wartości treści cyfrowej zgodnej z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że treść cyfrowa jest dostarczana w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu wynagrodzenia należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa pozostawała niezgodna z Umową.
15. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli treść cyfrowa jest dostarczana w zamian za zapłatę wynagrodzenia, a brak zgodności treści cyfrowej z Umową jest nieistotny.
16. Wydawnictwo jest zobowiązane do zwrotu wynagrodzenia jedynie w części odpowiadającej treści cyfrowej niezgodnej z Umową oraz treści cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
17. Wydawnictwo ma obowiązek dokonać zwrotu Klientowi wynagrodzenia należnego wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia wynagrodzenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu wynagrodzenia.
18. Wydawnictwo dokonuje zwrotu wynagrodzenia przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Siła wyższa
1. Żadna ze Stron nie odpowiada za niewykonanie Umowy spowodowane siłą wyższą.
2. Przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne, o charakterze nadzwyczajnym, któremu nie można zapobiec, nawet przy zachowaniu najwyższego stopnia staranności, np. powodzie, trzęsienia ziemi, wojna.
3. Każda ze Stron winna poinformować drugą stronę o okolicznościach siły wyższej, niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości o nich, a jeżeli z powodu siły wyższej nie byłoby to możliwe, niezwłocznie po ustaniu tych okoliczności oraz dołożyć wszelkich starań w celu usunięcia skutków działań siły wyższej dla wykonywania zobowiązań zaciągniętych w Umowie.

Dział IX. Obowiązywanie Umowy

1. Okres obowiązywania Umowy
O ile Strony zgodnie nie postanowiły inaczej, Umowa jest zawarta na czas oznaczony równy Okresowi Prenumeraty. Rozwiązanie lub wygaśnięcie Umowy może nastąpić tylko w okolicznościach opisanych w obowiązujących przepisach prawnych i na zasadach tamże wskazanych lub w okolicznościach wskazanych w Regulaminie.
2. Rozwiązanie Umowy przez Wydawnictwo
1. Wydawnictwo ma prawo rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, jeśli podjęło decyzję o wycofaniu Czasopisma objętego Umową ze swojej oferty handlowej lub utraciło prawo do wydawania tego Czasopisma.
2. Wydawnictwo ma prawo rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym w każdym z następujących przypadków:
a. Klient naruszył prawa autorskie majątkowe do Czasopisma lub inne prawa quasi wyłączne jego dotyczące,
b. Klient opóźnia się z zapłatą wynagrodzenia Wydawnictwa, a okres opóźnienia przekracza 15 (piętnaście) dni;
c. Klient naruszył w sposób rażący postanowienia Regulaminu;
d. Klient udostępnił Czasopismo (lub jego fragment) osobie trzeciej;
(Rozwiązanie Umowy w ww. trybie wymaga uprzedniego wezwania Klienta do odpowiednio zaniechania naruszeń) i wyznaczenia w tym celu dodatkowego terminu nie krótszego niż 7 dni i możliwe jest po bezskutecznym upływie ww. dodatkowego terminu.)
3. Odstąpienie przez Klienta od Umowy
1. Z zastrzeżeniem ust. 11 Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla:
a. Umowy dotyczącej Prenumeraty Czasopisma papierowego – od objęcia w posiadanie przez Klienta pierwszego numeru takiego Czasopisma;
b. Umowy dotyczącej Prenumeraty Czasopisma elektronicznego – od dnia zawarcia Umowy.
2. Klient może odstąpić od Umowy, składając Wydawnictwu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, wysyłając go po wypełnieniu na adres poczty elektronicznej obsluga.profinfo@wolterskluwer.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Wydawnictwo ma obowiązek niezwłocznie przesłać Klientowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 2.
4. Wydawnictwo ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Czasopisma.
5. Wydawnictwo dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Jeżeli Wydawnictwo nie zaproponowało, że samo odbierze Czasopismo papierowe od Klienta, Wydawnictwo może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania tego Czasopisma z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Czasopisma papierowego inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Wydawnictwo, Wydawnictwo nie jest zobowiązane do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8. Klient ma obowiązek zwrócić Czasopismo papierowe Wydawnictwu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Wydawnictwo do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Czasopisma papierowego przed jego upływem. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Czasopisma papierowego.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Czasopisma papierowego będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania tego Czasopisma.
10. Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 UPK, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionego w Umowie wynagrodzenia. Jeżeli wynagrodzenie jest nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
11. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 UPK, a w szczególności od Umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia, jeżeli Wydawnictwo rozpoczęło świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Wydawnictwo utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Wydawnictwo przekazało Klientowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 UPK.
4. Odstąpienie od Umowy, jeśli doszło do jej zawarcia w wyniku promocji lub zastosowania rabatu
Wydawnictwo oświadcza, że:
1. w przypadku gdy organizuje promocję polegającą na sprzedaży wiązanej, w ramach której Wydawnictwo sprzedaje Klientowi – ze względu na łączną wartość Umowy – Prenumeratę po cenie obniżonej (promocyjnej) lub w gratisie, wówczas Klient może odstąpić od Umowy jedynie w całości, tj. co do wszystkich towarów i/lub usług objętych daną Umową, albo wyłącznie w części dotyczącej Prenumeraty oferowanej za obniżone (promocyjne) wynagrodzenie lub w gratisie;
2. w przypadku gdy Wydawnictwo udziela Klientowi – ze względu na wartość Umowy równą lub przekraczającą zastrzeżony limit – rabatu, wówczas Klient, zmniejszając – w związku z wykonaniem prawa odstąpienia od części Umowy – wartość Umowy do poziomu poniżej zastrzeżonego limitu, jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Wydawnictwa pełnego wynagrodzenia (bez uwzględnienia takiego rabatu) Prenumeraty, której odstąpienie nie dotyczy;
3. w przypadku gdy klient chce zrezygnować z Prenumeraty zakupionej za standardowe wynagrodzenie w ramach promocji polegającej na sprzedaży wiązanej, lecz zachować Czasopisma zakupione za promocyjne wynagrodzenie lub w gratisie, wówczas Klient powinien zobowiązać się do nabycia w terminie 14 dni pozostałych towarów i/lub usług za standardowym wynagrodzeniem, składając oświadczenie woli przyjęcia takiego zobowiązania i wysyłając je na adres poczty elektronicznej: obsluga.klienta@wolterskluwer.pl lub adres siedziby Wydawnictwa. Wydawnictwo niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą treść zmienionej Umowy, a także zawierającą odpowiednią fakturę.

Dział X. Wymogi techniczne

1. Wymogi techniczne niezbędne do korzystania z Czasopism elektronicznych są podane na stronie www.serwis.wolterskluwer.pl/hc/pl
2. Koszty dostosowania się do wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Czasopism elektronicznych, w tym wyposażenia w stosowną przeglądarkę, ponosi Klient.
3. Klient oświadcza, że zapoznał się z ww. wymogami technicznymi przed zawarciem Umowy.

Dział XI. Autoryzacja do Serwisu LEX

1. O ile Strony nie postanowią zgodnie inaczej, warunkiem koniecznym, choć niewystarczającym, do korzystania z Prenumeraty Czasopism elektronicznych jest uprzednia autoryzacja Klienta poprzez Serwis logowania, zgodnie z Regulaminem i Zasadami korzystania, a także postępowanie zgodnie z tymi dokumentami (tj. Regulaminem i Zasadami korzystania).
2. Autoryzacja następuje w trybie online, poprzez Internet, odpowiednio:
a. przez witrynę www.logowanie.wolterskluwer.pl (dotyczy autoryzacji na login i hasło), lub
b. przez witrynę: ip.lex.pl (dotyczy autoryzacji po IP).
3. Podstawowym sposobem autoryzacji do Czasopism elektronicznych jest autoryzacja na login i hasło. Autoryzacja po IP ma zastosowanie wyłącznie wówczas, o ile Strony wyraźnie tak postanowią w Umowie, przy wykorzystaniu numeru/numerów IP podanych w tym celu przez Klienta Wydawnictwu w Umowie.

Dział XII. Przetwarzanie i ochrona danych osobowych

1. Dane osobowe przetwarzane przez Wydawnictwo jako administratora danych osobowych
1. Wydawnictwo jest administratorem danych osobowych podanych w celu zawarcia Umowy przez Klienta. Mogą to być następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, dane dotyczące płatności, NIP lub PESEL.
2. Jako administrator danych osobowych Wydawnictwo może również przetwarzać dane identyfikujące urządzenie końcowe Klienta, z którego On korzysta, informacji o logowaniu się do LEX i sposobie korzystania z niego w zakresie częstotliwości korzystania Czasopism elektronicznych.
3. Wydawnictwo przetwarza ww. dane osobowe wyłącznie w zgodzie z prawem, w tym wyłącznie w przypadkach, gdy - i w takim zakresie, w jakim - spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
a. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania Umowy, której stroną jest Klient jako osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy, w zakresie - imię, nazwisko, adres zamieszkania Klienta, numer telefonu i adres e-mail Klienta, dane związane z zapłatą wynagrodzenia wynikającego z Umowy należnego Wydawnictwu, dane dot. logowania i dane dot. sposobu korzystania z Czasopism elektronicznych, o których mowa wyżej, celem zapewnienia bezpieczeństwa i dostępności Czasopism elektronicznych oraz ich rozwoju;
b. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Wydawnictwie jako administratorze danych;
c. osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów, przy czym przetwarzanie na tej podstawie odbywa się pod warunkiem uprzedniego uzyskania zgody od ww. osoby, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności w celu e-mail marketingu (adres e-mail) lub telemarketingu (numer telefonu);
d. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Wydawnictwo jako administratora danych, w szczególności w zakresie dochodzenia roszczeń lub marketingu bezpośredniego produktów własnych.
2. Dane osobowe objęte powierzeniem przetwarzania
1. Wydawnictwo może przetwarzać również dane osobowe powierzone mu do przetwarzania przez Klienta w celu realizacji Umowy i w zakresie do tego niezbędnym, co obejmuje w szczególności dane osobowe zawarte w Serwisie logowania. Niektóre kategorie tych danych określone są poprzez funkcjonalności lub pola dostępne w LEX.
2. Podkreśla się, że przetwarzanie przez Wydawnictwo powierzonych mu danych osobowych jest ograniczone wyłącznie do minimum, co oznacza, że Wydawnictwo jako podmiot przetwarzający przetwarza dane osobowe wyłącznie w celu realizacji przedmiotu Umowy, przez co należy rozumieć w szczególności:
a. przechowywanie danych osobowych na serwerze wykorzystywanym przez Wydawnictwo do realizacji Umowy (z uwagi na fakt, że Czasopisma elektroniczne są udostępniane Klientowi z ww. serwera),
b. przetwarzanie danych osobowych do realizacji świadczeń gwarancyjnych, poprzez tzw. dostęp zdalny za pomocą bezpiecznego połączenia online lub poprzez przekaz telefoniczny i utrwalenie rozmowy.
3. Postanowienia Działu stanowią umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych zawieraną między Klientem a Wydawnictwem jako podmiotem przetwarzającym. Oznacza to w szczególności, że dla wypełnienia obowiązków określonych przepisami ODO nie jest wymagane zawarcie przez Strony odrębnej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wydawnictwo zawrze jednak taką umowę z Klientem wg wzoru Wydawnictwa w każdym przypadku, gdy okaże się to niezbędne, choćby z uwagi na oczekiwania Klienta.
4. Jednocześnie Klient jako powierzający oświadcza, że godzi się na to, by Wydawnictwo korzystało z podmiotów trzecich będących jego podwykonawcami i w tym zakresie upoważnił je do dostępu do ww. danych osobowych objętych powierzeniem lub o ile będzie to konieczne, dokonał dalszego powierzenia przetwarzania danych osobowych objętych powierzeniem (tzw. podpowierzenie), wyłącznie jednak w zakresie niezbędnym do realizacji ww. świadczeń. Wydawnictwo jest zobowiązane na każdorazowe żądanie Klienta do przedstawiania listy ww. podmiotów, przy czym wskazuje się, że podmiotami tymi są:
a. dostawca powierzchni serwerowej, na której utrzymywany jest Serwis LEX i Serwis logowania (nazwa: T-Mobile Polska S.A., miejsce przetwarzania danych: Polska; Microsoft Corporation, miejsce przetwarzania danych: serwery zlokalizowane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego; Amazon Web Services, miejsce przetwarzania danych: serwery zlokalizowane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego);
b. IMMOQUEE Polska Sp. z o.o. oraz Prosper Polska Sp. z o.o. w zakresie przetwarzania danych na potrzeby obsługi Klienta, w tym zgłoszeń reklamacyjnych (infolinia, helpdesk);
c. spółka z grupy kapitałowej Wolters Kluwer zajmująca się obsługą informatyczną Wydawnictwa, posiadająca siedzibę i przetwarzająca dane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (Wolters Kluwer Global Business Services B.V., Zuidpoolsingel 2 2408 ZE Alphen aan den Rijn, Holandia).
5. Zmiana ww. podmiotów nie stanowi zmiany Umowy, ale wymaga notyfikacji Klientowi i staje się skuteczna pod warunkiem braku wyrażenia przezeń sprzeciwu, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia dokonania ww. notyfikacji.
6. Wydawnictwo działając jako podmiot przetwarzający na podstawie umowy powierzenia zawartej z Klientem obowiązane jest spełnić wszystkie obowiązki określone przepisami ODO, w tym:
a. zastosować środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, zabezpieczenie powierzonych do przetwarzania danych osobowych, w szczególności zabezpieczyć je przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa, oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem; w szczególności w ramach technicznych i organizacyjnych środków ochrony wskazuje się, że:
I. Wydawnictwo posiada i/lub stosuje:
» odpowiednie systemy autoryzacyjne zarówno do Serwisu LEX, jak i systemów produkcyjnych i innego rodzaju tzw. systemów back-office utrzymywanych w swoim przedsiębiorstwie, zapewniających poziom ochrony danych osobowych, w tym opierające się na następujących zasadach: i) stosowaniu haseł o podwyższonym stopniu skomplikowania, z systemami cyklicznego wymuszania zmiany hasła; ii) stosowaniu autoryzacji zindywidualizowanej (niedopuszczalne są hasła dla grupy użytkowników); iii) rejestrowaniu ruchu w systemach informatycznych;
» ewidencje imiennych upoważnień dostępu do przetwarzania danych osobowych dla swoich pracowników i współpracowników;
» fizyczne i cyfrowe środki zabezpieczeń technicznych serwerów i innych miejsc, w których przetwarzane są dane osobowe;
» systemy szyfrowania połączeń internetowych i szyfrowania bazy danych (SSL, TLS, IPSec);
» polityki bezpieczeństwa informatycznego (IT), polityki korzystania z systemów informatycznych, regulamin ochrony danych osobowych, politykę ochrony danych osobowych; procedurę reagowania na zgłoszenia podmiotów danych; procedurę postępowania z danymi osobowymi zapisanymi na nośnikach lub dostępnymi
w formie zdalnego dostępu; procedurę ciągłości działania, politykę retencji danych, a także inne dokumenty i polityki;
II. Wydawnictwo zapewnia systematyczne szkolenia z zakresu ochrony danych, w tym danych osobowych, przeznaczone dla kadry zaangażowanej w realizację Umowy;
III. Wydawnictwo poddaje się audytom ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa systemów informatycznych;
IV. Wydawnictwo prowadzi odpowiednie rejestry wymagane przepisami RODO, w tym rejestr czynności przetwarzania (jako administrator danych), rejestr kategorii czynności przetwarzania (jako processor), rejestr umów powierzenia, rejestr naruszeń, rejestr zgłoszeń podmiotów danych, i inne rejestry;
V. Wydawnictwo dostosowuje swoje standardy w zakresie ochrony danych do obowiązujących przepisów prawa i wytycznych korporacyjnych;
b. biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, w miarę możliwości pomagać Klientowi jako powierzającemu - poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne - wywiązać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw, a także wywiązać się z obowiązków określonych
w art. 32–36 RODO.
7. Za szkody wyrządzone Klientowi naruszeniem przepisów ODO powodujących naruszenie bezpieczeństwa ochrony danych osobowych objętych powierzeniem Wydawnictwo ponosi wobec Klienta odpowiedzialność na zasadach ogólnych. W takim zakresie w jakim jest to dopuszczalne w świetle bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa odpowiedzialność, o której mowa w zdaniu pierwszym, ograniczona jest do wartości brutto Umowy.
8. Po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych w celu realizacji Umowy, zależnie od decyzji Klienta jako powierzającego:
a. w terminie do 7 dni od ustania Umowy Klient ma prawo zażądać od Wydawnictwa zwrotu powierzonych danych, kierując odpowiednie zgłoszenie na adres e-mail wskazany na stronie www. W terminie 90 dni od otrzymania ww. żądania Wydawnictwo jest zobowiązane do udostępnienia żądanych danych, co następuje poprzez przesłanie Klientowi, na jego adres e-mail podany w ww. zgłoszeniu, odnośnika (tzw. linka) prowadzącego do zasobów danych na serwerze wykorzystywanym w tym celu przez Wydawnictwo i pobranie tych danych przez Klienta z tego serwera w ramach bezpiecznego, szyfrowanego połączenia. Dane będą skompresowane i zabezpieczone
hasłem. Klient winien pobrać ww. dane w terminie nie dłuższym niż 5 dni od momentu otrzymania informacji o udostępnieniu;
b. Wydawnictwo jest zobowiązane do usunięcia wszelkich danych osobowych powierzonych mu na mocy Umowy oraz usunięcia wszelkich istniejących kopii, chyba że szczególne przepisy prawa nakazują lub dopuszczają przechowywanie danych osobowych. Wydawnictwo prowadzi polityki retencji danych osobowych, których jest administratorem i usuwa dane lub anonimizuje je zgodnie z tymi politykami.
9. Wydawnictwo oświadcza, że osobom zatrudnionym przy przetwarzaniu danych osobowych nadane zostały upoważnienia do przetwarzania danych osobowych oraz że osoby te zostały zapoznane z przepisami o ochronie danych osobowych oraz z odpowiedzialnością za ich nieprzestrzeganie, zobowiązały się do ich przestrzegania oraz do bezterminowego zachowania w tajemnicy przetwarzanych danych osobowych i sposobów ich zabezpieczenia.

Dział XIII. Postanowienia końcowe

1. Wydawnictwo rekomenduje, by dla bezpieczeństwa środowiska informatycznego, z którego korzysta Klient celem korzystania z przedmiotu Umowy, Klient wyposażył sprzęt, którego będzie używał w ww. celu, w program antywirusowy i aktualizował go na bieżąco. Klienta obowiązuje zakaz wprowadzania do Internetu treści o charakterze bezprawnym.
2. Klient zawierając Umowę oświadcza tym samym, że akceptuje Regulamin bez zastrzeżeń i że ma status konsumenta. Wydawnictwo przypomina przy tym, iż przypisanie sobie statusu konsumenta przez podmiot, który takiego statusu nie posiada, stanowić może nieuczciwą praktykę rynkową w rozumieniu odrębnych przepisów prawnych.
3. Klient nie ma prawa usuwania zabezpieczeń technicznych zastosowanych przez Wydawnictwo w ramach jego systemu teleinformatycznego czy w ramach Czasopisma elektronicznego objętego przedmiotem Umowy.
4. Klient nie może bez pisemnej zgody Wydawnictwa:
a. przenieść praw i/lub obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią,
b. ustanowić praw na prawach wynikających z Umowy.
5. Wydawnictwo może bez pisemnej zgody Klienta:
a. przenieść prawa i/lub obowiązki wynikające z Umowy na osobę trzecią,
b. ustanowić prawa na prawach wynikających z Umowy.
6. Umowa podlega prawu polskiemu.
7. Wydawnictwo zastrzega możliwość zmiany Regulaminu lub wydania nowego Regulaminu w trakcie trwania Umowy. W szczególności ww. zmiana jest uprawniona, gdy dojdzie do zmiany przepisów prawnych, zostaną wydane orzeczenia istotne z punktu widzenia dotychczasowej treści Regulaminu, bądź też Wydawnictwo dokona takich zmian natury technologicznej w przedmiocie Umowy, które nie zostały przewidziane w treści Regulaminu. Jeżeli Wydawnictwo będzie zainteresowany związaniem Klienta nowym Regulaminem lub zmienionym Regulaminem, to winien wysłać ich treść na adres e-mail Klienta na co najmniej 30 dni przed wejściem w życie tych Regulaminów, pouczając Klienta o prawie do wypowiedzenia Umowy w ww. trybie. Jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia ww. zmienionego lub nowego Regulaminu Klient nie dokona wypowiedzenia Umowy z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, odpowiednio nowy lub zmieniony Regulamin będą go wiązać po upływie ww. terminu do złożenia wypowiedzenia, nie wcześniej jednak niż z datą jego wejścia w życie. W przypadku niezachowania powyższego trybu, nowy ani zmieniony Regulamin nie będzie miał zastosowania do Klienta; będzie go wiązać dotychczasowy Regulamin.
8. W nawiązaniu do postanowień pkt 7 powyżej, dla uniknięcia wątpliwości, Wydawnictwo zastrzega, że opublikowanie przez Wydawnictwo nowego Regulaminu lub zmienionego Regulaminu nie powoduje zmiany warunków Umowy, jeśli ten nowy Regulamin lub zmieniony Regulamin nie zostanie doręczony Klientowi w trybie opisanym w pkt 7 powyżej, wraz z przywołanym tam pouczeniem, jak i w sytuacji, gdy Klient dokonał w sposób prawidłowy wypowiedzenia Umowy w trybie przewidzianym w pkt 7 powyżej.
9. Zmiany określone w treści Regulaminu opisane jako niestanowiące zmiany Regulaminu (lub Umowy) lub analogicznie nie wymagają zastosowania trybu określonego w pkt 7 powyżej i nie uprawniają do rozwiązania Umowy w trybie tam opisanym, z zastrzeżeniem pkt 10 poniżej.
10. Stosownie do art. 22 UPK zastrzega się, że informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 UPK stanowią integralną część Umowy zawieranej na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą być zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem Stron.
11. Klient winien informować Wydawnictwo o każdej zmianie swojego adresu, a jeżeli wskazał adres do doręczeń - o każdej zmianie adresu do doręczeń. Zmiana taka staje się skuteczna z datą doręczenia ww. notyfikacji Wydawnictwu. W braku notyfikacji ww. zmiany wszelkie pisma, w tym zawierające oświadczenia woli Wydawnictwa, doręczone na adres ostatnio podany (w przypadku podania adresu do doręczeń - na ostatnio podany adres do doręczeń) - uważa się za skutecznie doręczone pod tym właśnie adresem.
12. Wszelkie spory związane z wykonaniem Umowy będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne, z zastrzeżeniem pouczeń zawartych w pkt 13 poniżej.
13. Jednocześnie Wydawnictwo informuje, że istnieje możliwość skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności:
a. poprzez dobrowolną mediację, prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały, gdzie rolę mediatora w sporze pomiędzy przedsiębiorcą (Wydawnictwem) a konsumentem (Klientem) pełni pracownik ww. inspektoratu, zachowując zasady bezstronności i rzetelności, mając za zadanie m.in. zaproponować dostępne sposoby rozwiązania sporu; mediacja odbywa się z udziałem obu stron, bezpośrednio w siedzibie ww. inspektoratu albo w siedzibie przedsiębiorcy; więcej informacji. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów w tym trybie znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl;
b. przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi, działającymi przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym np. przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują
się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl;
14. Nadto, Klient może zwrócić się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów; powiatowi rzecznicy konsumentów są zlokalizowani przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w przypadku miast na prawach powiatu), a ich zadaniem jest udzielania wsparcia merytorycznego, w tym bezpłatnej pomocy prawnej, konsumentom; więcej informacji znajduje się pod adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
15. Klient może również oddać spór pod rozstrzygnięcie za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
16. Jednocześnie, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 10 UPK, przepisów UPK i co za tym idzie postanowień wprowadzonych do Regulaminu na podstawie UPK w odniesieniu do konsumentów, nie stosuje się do Umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, jeżeli konsument jest zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych.
17. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do Umów zawieranych począwszy od dnia ich wejścia w życie i takich, w których Strony uzgodniły zastosowanie Regulaminu.
18. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 23 grudnia 2024 roku.

* Regulamin ma zastosowanie tylko do konsumentów w rozumieniu kc. Nie stosuje się ich do podmiotów, które nie mają tego statusu, nawet jeżeli, wbrew treści kc, przypiszą sobie taki status. W żaden sposób Regulamin nie nadaje innego znaczenia pojęciu konsumenta aniżeli to, które zostało określone w kc, w szczególności nie rozszerza go na inne podmioty

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę