Pierwsza pozycja na rynku, której lektura dostarcza jednocześnie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat istotnego novum, jakim są sieci współpracy i samokształcenia.
Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka
Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka
Opis publikacji
Książka Sieci współpracy i samokształcenia wpisuje się w nurt przemian, jakie zachodzą obecnie w systemie doskonalenia nauczycieli. Jest pierwszą pozycją na rynku, której lektura dostarcza jednocześnie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat istotnego novum, jakim są sieci współpracy i samokształcenia.
W publikacji Czytelnik znajdzie m.in.:
- omówienie pojęcia sieci z trzech punktów widzenia: jako fenomenu społecznego naszych czasów, nowego typu organizacji i społeczności uczącej się,
- relacje z badań na temat kapitału społecznego nauczycieli.
- wskazanie warunków organizacyjnych i edukacyjnych sprzyjających powoływaniu sieci,
- przykłady metod pracy sieci oraz narzędzi do ich ewaluacji.
Autorzy przedstawiają korzyści dla nauczycieli i szkół wynikające z uczestnictwa w sieci, opisują ich funkcjonowanie w tych krajach, w których działają one...
Książka Sieci współpracy i samokształcenia wpisuje się w nurt przemian, jakie zachodzą obecnie w systemie doskonalenia nauczycieli. Jest pierwszą pozycją na rynku, której lektura dostarcza jednocześnie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat istotnego novum, jakim są sieci współpracy i samokształcenia.
W publikacji Czytelnik znajdzie m.in.:
- omówienie pojęcia sieci z trzech punktów widzenia: jako fenomenu społecznego naszych czasów, nowego typu organizacji i społeczności uczącej się,
- relacje z badań na temat kapitału społecznego nauczycieli.
- wskazanie warunków organizacyjnych i edukacyjnych sprzyjających powoływaniu sieci,
- przykłady metod pracy sieci oraz narzędzi do ich ewaluacji.
Autorzy przedstawiają korzyści dla nauczycieli i szkół wynikające z uczestnictwa w sieci, opisują ich funkcjonowanie w tych krajach, w których działają one z powodzeniem już od wielu lat oraz prezentują zarówno polskie, jak i zagraniczne przykłady dobrej praktyki.
Praca zawiera bogatą bibliografię umożliwiającą osobom zainteresowanym poszerzenie wiedzy na prezentowany temat.
Adresaci:
Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek oświatowych - w równej mierze kreatorów, jak i członków sieci współpracy i samokształcenia. Przede wszystkim jednak skierowana jest do koordynatorów sieci, konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli, doradców metodycznych, pracowników bibliotek pedagogicznych i poradni psychologiczno-pedagogicznych, liderów wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli oraz dyrektorów szkół
Publikacja jest pracą zbiorową przygotowaną przez autorów polskich i zagranicznych pod redakcją dr Danuty Elsner - jednej z założycielek European Network for lmproving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM).