Zarządzanie uczelnią. Koncepcje i współczesne wyzwania
Zarządzanie uczelnią. Koncepcje i współczesne wyzwania
Opis publikacji
Tematem książki jest analiza wybranych koncepcji zarządzania uczelnią oraz propozycje rozwiązań, które byłyby najlepsze w dynamicznym, niepewnym i nieprzewidywalnym współczesnym otoczeniu. Autor opiera się na wynikach własnych badań przeprowadzonych w polskich publicznych uczelniach technicznych oraz na wybranych statystykach dotyczących szkolnictwa wyższego. Rozważania te stanowią inspirację do zaprezentowania dwóch nowych koncepcji: uniwersytetu podporządkowanego wiedzy oraz uniwersytetu społecznie odpowiedzialnego. Autor szczegółowo je omawia oraz wskazuje ich zalety i wady.
Książka wzbogacona jest o wywiady z rektorami szkół wyższych oraz przemyślenia na temat przyszłości uczelni w Polsce.
Adresaci:
Publikacja może stanowić niezwykle cenną pozycję dla osób związanych zawodowo ze szkolnictwem wyższym: reprezentantów władz uczelni, pracowników administracji uczelnianej, urzędników ministerialnych, a takż...
Tematem książki jest analiza wybranych koncepcji zarządzania uczelnią oraz propozycje rozwiązań, które byłyby najlepsze w dynamicznym, niepewnym i nieprzewidywalnym współczesnym otoczeniu. Autor opiera się na wynikach własnych badań przeprowadzonych w polskich publicznych uczelniach technicznych oraz na wybranych statystykach dotyczących szkolnictwa wyższego. Rozważania te stanowią inspirację do zaprezentowania dwóch nowych koncepcji: uniwersytetu podporządkowanego wiedzy oraz uniwersytetu społecznie odpowiedzialnego. Autor szczegółowo je omawia oraz wskazuje ich zalety i wady.
Książka wzbogacona jest o wywiady z rektorami szkół wyższych oraz przemyślenia na temat przyszłości uczelni w Polsce.
Adresaci:
Publikacja może stanowić niezwykle cenną pozycję dla osób związanych zawodowo ze szkolnictwem wyższym: reprezentantów władz uczelni, pracowników administracji uczelnianej, urzędników ministerialnych, a także menedżerów i wszystkich zainteresowanych rozwojem nowoczesnego szkolnictwa wyższego w Polsce.
"Książka Krzysztofa Leji jest unikatową i szczególnie wartościową pozycją. Stanowi z jednej strony bardzo kompetentną wypowiedź skierowaną do Czytelnika, a z drugiej - zaproszenie do dyskusji, w której każdy Czytelnik może poczuć się zachęcony do zabrania głosu. Autor zwraca się nie tyle z intencją bycia wysłuchanym, ile z zamiarem poruszenia, wywołania odzewu zarówno w sferze intelektualnej, jak i w praktycznym działaniu. Każdy, komu los uczelni wyższych w naszym kraju nie jest obcy, powinien wziąć do ręki tę książkę i dać się zaprosić do tej koniecznej dyskusji".